Naturplats

Resursen för naturinformation och GPS koordinater

Ny version av appen. Ladda ner!

Diskussionsforum

« Naturforum

kajakutfärd

krabban

Hemort: Karis
Registrerad: 23.05.2015
Senaste aktivitet: 03.10.2015
Postat Thursday, July 16, 2015 - 3:36 PM
Är precis hemkommen från en fyra dagars utflykt.
Vi startade i Helsingfors och paddlade kustlinjen stannade
På Stora Brändö. Dagen efter fortsatte vi längst kustlonjen mot Porkalas södra udde efter att ha rundat fyren där satte vi kurs mot
Stora mikelsskäret en gammal rysk eldledningcentral för övernattning. Tredje dagen var mer paddling i öppet vatten lite kryssande mellan massa små öar och kobbar övernattade på Gåsgrundet sista natten. Sista dagen tillbaka mot Helsingfors via diverse platser. En fantastisk tur ser redan fram mot nästa någon gång i augusti.
Mikael

Hemort: Finland
Registrerad: 06.12.2014
Senaste aktivitet: 16.08.2017
Postat Thursday, July 16, 2015 - 8:39 PM
Låter som en mycket intressant utflykt! Man måste vara bra i trim för att paddla en så lång sträcka. Har du bilder att lägga upp? Själv är jag på väg hem från Tallin. Friluftsmuseet och den botaniska trädgården kan jag rekommendera för den naturintresserade som besöker staden, och inte har möjlighet att ta sig långa sträckor bort från staden.
krabban

Hemort: Karis
Registrerad: 23.05.2015
Senaste aktivitet: 03.10.2015
Postat Thursday, July 16, 2015 - 9:10 PM
Tyvärr hade jag ingen vattentät väska jag litade på så kameran fick vara hemma. Så inga bilder denna gången.
Mark
Inte registrerad
Postat Wednesday, December 7, 2016 - 3:02 AM
Fckin amazing things here. Im very glad to see your post. Thanks a lot and i'm looking forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?

logga in.